• Vad du behöver göra för att få

    resultat på gymmet

    Sätt mål | planera | prestera | reflektera | utvärdera & kontinuitet... det kommer ge dig bra resultat!

    Läs mer om Kost & Träningsdagboken Läs mer om träningsdagboken
  • En aktiv vardag för en

    Bättre hälsa

    Hur ser veckan ut, när finns det tid till träning och vilka träningsmål har du utefter veckans förutsättningar? Genom att planera och ha realistiska mål så skapar du bra förutsättningar för att lyckas.

    Läs mer om Kost & Aktivitetsdagboken Läs mer om Aktivitetsdagboken
  • Skapa en livsstil som du kan hålla

    i många år framöver

    Reflektera över vad du äter, skapa en medvetenhet om dagsformen och gör bra val i vardagen där allt är tillåtet... men inte alltid.

    Läs mer om Matdagboken
  • Det är många faktorer som tillsammans skapar

    harmoni & balans i livet

    Sömn, kost, träning, stress, relationer, ekonomi, bostad, vänner m.m är några. Sov gott, rör på dig, andas frisk luft och ät mycket grönsaker. Omge dig med människor som du mår bra av, reflektera över dagsformen & njut av livet!

    Läs mer om Hälsodagboken

 

SMART planering erbjuder…

KOST- & TRÄNINGSDAGBÖCKER!
…ditt bästa verktyg för att få resultat, skapa en medvetenhet och tydligt se dina framsteg!

SMART planering har skapat 6 st unika Kost- & Träningsdagböcker som alla har gemensamt att de hjälper dig planera, följa upp och utvärdera din träning, kost och vardagsmotion. De lär dig skapa en medvetenhet om dig själv och din dagsform. Lär dig se vilka val du gör i vardagen. Samtidigt lär dig reflektera över varför du kanske inte får de resultat du önskar.



Nu har vi…

UPPDATERAT VÅRT SORTIMENT!
…och skapat två helt nya böcker, allt för att förenkla ditt val att hitta RÄTT bok just för DIG!

Beroende på om du tränar mestadels styrketräning eller mestadels konditionsinriktad/annan typ av träning, så hittar du numera enkelt vilken bok som passar dig. Välj därefter om du vill ha med eller utan kost-delen…enkelt att förstå konceptet då det är samma röda tråd genom alla böckerna. Även om böckerna heter samma som innan så är det ett helt annat innehåll och koncept!


NYHET!

Nu har vi uppdaterat Hälsodagboken som är en riktig storsäljare och såklart gjort den ännu lite bättre. Samma bra hjälp med att planera din kost och träning, vad du är mest tacksam över och vad som varit roligast. Men även möjlighet att skriva ner dina kortsiktiga mål för dagen. Använd detta som en ”to-do-lista” eller för att sätta dina delmål för dagen. Vi vet att små steg kommer bli stora förändringar på sikt och att skriva ner dina dagliga mål och checka av att det blir gjort, gör att vi tar oss framåt. Checklistan finns kvar och med punkter som t.ex om du ätit tillräckligt med frukt och grönt, fått frisk luft, haft en alkohol/tobak/godis-fika-fri dag? Men även nya punkter som t.ex om du har varit hjälpsam, utövat mindfulness, eller förhoppningsvis kramats och skrattat gott… för det är såklart också viktiga faktorer för att få balans i livet. Hälsodagboken går alldeles utmärkt att kombinera ihop med t.ex Träningsdagboken alt. Aktivitetsdagboken för en mer komplett vardag.

 

Vad är nytt i böckerna?

  • Kost & träning i samma bok!
    Två helt nya böcker inom olika kategorier som räcker för en 3 månaders satsning. Planera dag för dag vad du ska äta och gör dina medvetna val. Håll koll på dina övningar, vikter, tider och distanser för att därefter summera, reflektera och följ din utveckling…vecka för vecka.

  • Enklare att hitta RÄTT bok just för DIG! 
    Beroende på om du tränar mestadels styrketräning eller mestadels konditionsinriktad/annan typ av träning, så hittar du numera enkelt vilken bok som passar dig. Välj därefter om du vill ha med eller utan kost-delen…enkelt att förstå konceptet då det är samma röda tråd genom alla böckerna.

  • Fler sidor och tydliga exempel!
    Fler sidor i böckerna och med tydliga exempel i varje bok gör att du enkelt kommer igång och kan börja använda den. Fler sidor ger även mer utrymme till dina reflektioner, tankar och summeringar. Hur har veckan varit, hur många pass har du tränat, hur har du ätit? Inte minst… vad är du mest nöjd med?

  • Mer detaljerad kost-del för ännu större medvetenhet!
    Större utrymme att skriva mer detaljerat om vad du äter, vilka val du gör och därefter summera. Planera och skriv ner vad du ska äta, när på dagen åt du, hur mycket dricker du till varje måltid, hur stillasittande är du i vardagen m.m… Böckerna lär dig göra SMARTA val för en hållbar livsstil.



 

Följande produkter finns i…

VÅRT SORTIMENT!
…välj din favorit & beställ!

 

Träningsdagböcker…

 

Två böcker för dig som tränar mestadels STYRKETRÄNING... med eller utan kost-del.

Böckerna passar dig som älskar att följa ett träningsprogram och som vill veta vilka vikter du ska lyfta på respektive dag för att lätt kunna följa din styrkeutveckling. Tränar du pulshöjande (eller någon annan typ av träningsform), finns det plats och möjlighet att logga även detta.

Kost & Träningsdagbok

Kost & Träningsdagbok

Boken för dig som vill skapa nya hållbara rutiner och som är redo att göra en fokuserad satsning under 3 månader. Planering, kontinuitet och bra mat är vägen till framgång.

Träningsdagbok

Träningsdagbok

Boken för dig som gillar att följa ett träningsprogram och därmed ha en plan och ett mål med din styrketräning. Planera din träning, följ din plan och se din utveckling.

 


 

Två böcker för dig som tränar mestadels KONDITIONSINRIKTAT... med eller utan kost-del.

Böckerna passar dig som älskar att träna många olika saker som t.ex löpning, cykling, skidåkning m.m. Passar även dig som tränar gruppträning, hemmaträning, enklare styrketräningspass eller t.ex yoga.

Kost & Aktivitetsdagbok

Kost & Aktivitetsdagbok

Boken för dig som tränar mycket konditionsinriktad träning som t.ex löpning, cykling, skidåkning m.m. Ihop med ett fokus på kosten i 3 månader blir den här boken ett grymt verktyg.

Aktivitetsdagbok

Aktivitetsdagbok

För dig som vill skriva ner och logga all din träning pass efter pass de dagar du tränar. Perfekt för dig som tränar varierat, oavsett om du springer, cyklar, styrketränar, simmar osv.

 

Fokus på kosten…

 

Boken för dig som vill/behöver fokusera mer på KOSTEN

Den här boken passar dig som vill skapa en medvetenhet om vad du äter för att få en hållbar livsstil. Oavsett om du är en person som vill gå ner i vikt, gå upp i vikt eller bara få in nya hälsosamma vanor och rutiner så passar den här boken dig.

Matdagbok

Matdagbok

Boken för dig som vill reflektera och skapa en medvetenhet om vad du äter. Lära dig att göra bra val i livet och hitta en livsstil som håller i många år framöver, där allt är tillåtet men inte alltid.

 

Välbefinnande & Balans…

 

Boken för dig som vill få mer BALANS i livet

Boken som hjälper dig strukturera din vardag genom att göra medvetna val med kosten, planera din träning och motiveras till att röra på dig mer i vardagen och samtidigt få dig att reflektera över dagsformen och uppskatta det roliga som händer i vardagen.

Hälsodagbok

Hälsodagbok

Boken för dig som vill få balans i livet med kost, träning, rutiner, återhämtning och på ett enkelt sätt kunna ”checka” av dagen och vara nöjd med din prestation, litet som stort!

 

Beställ här!