AKTIVITETSDAGBOK

– För din träning, pass efter pass  

 

Den här boken vänder sig först och främst till dig som tränar konditionsinriktat och som vill logga din träning pass efter pass de dagar du tränar. Självklart kan du använda boken till att logga all typ av träning, det är bara din fantasi som sätter gränserna. Att variera din träning och lyssna på kroppen är såklart en viktig del av utvecklingen.

 

 

Oavsett om du springer, cyklar, styrketränar eller liknande så är det viktigt med planering och att göra en reflektion av passet. Att skriva ner vad du tränade, hur det gick och hur det kändes och därmed få det svart på vitt framför dig, gör att du får en tydlig överblick på din träning, dagsform och förutsättningar och du kan lätt gå tillbaka för att utvärdera och se utvecklingen. 

Det är dock inte bara träningen som är viktig för resultatet, faktorer som stress, sömn och kost spelar en väldigt stor roll. Har du stressat mycket, sovit dåligt och hur har känslan varit under dagen? Stress och sömn är viktiga faktorer som påverkar oss mer än vad vi tror och när vi noterar dagsformen får vi en bättre förståelse om varför vissa dagar känns ”lätta” och varför vissa dagar känns ”tunga”. 

Om boken:

I den här boken skriver du ner dina aktiviteter, pass efter pass de dagar du tränar. Skriv ner dagens förutsättningar med bl.a väder, träningstyp, underlag, syfte m.m. Tränar du exempelvis ett gruppträningspass, yoga eller styrketräning en dag istället för konditionsträning så kan du självklart använda sidan till att dokumentera t.ex övningar, vikter, känsla m.m. Efter varje pass skriver du ner din puls, tid, distans m.m och gör en reflektion. Hur kändes passet, har du ont någonstans, är det något du ska träna extra på osv. Att kunna gå tillbaka flera veckor/månader och se vilka övningar och pass du tränat hittills gör att du lättare får en överblick om det skulle vara så att du t.ex blir skadad. Men även tydligt se framstegen om det är något du behöver träna mer på.

Fyll boken med alla dina träningspass, tider, distanser, reflektioner och insikter så kommer du få en kontinuitet, motivation, träningsglädje och därmed såklart de resultat du önskar. Planera din träning, mät framstegen, gläds över hur du utvecklas och beröm dig själv på vägen. Du har en plan, nu är det bara att följa den!

Aktivitetsdagboken räcker för totalt 94 st träningspass (116 sidor i A5 storlek). Spiralbindning samt skyddande plastomslag.

 

Passar dig som…

  • Tränar mestadels konditionsinriktad eller annan typ av aktivitet!
    Som t.ex löpning, cykling, skidåkning alt. grupp-/hemmaträning, funktionell träning, yoga m.m.

  • Vill få en tydlig överblick! 
    Som vill hålla koll på dina tider, distanser, pulser för dina olika aktiviteter och samtidigt summera och se din träningsutveckling.

  • Vill kunna logga din träning pass efter pass, inte varje dag! 
    Som vill fylla boken med alla dina träningspass de dagar du tränar.

  • Ibland även kör styrketräning/annan typ av träning!
    Men där fokuset ändå ligger på konditionsinriktad träning.

  • Vill kunna följa din utveckling!
    Som vill se hur kosten och dagsformen påverkar ditt resultat/din ork/din motivation.

  • Jobbar med hälsa & friskvård, löpargrupper m.fl! 
    Som vill ha ett bra verktyg att arbeta med tillsammans med dina klienter.

Aktivitetsdagboken…

 

 

Mät dina framsteg och se tydligt hur du utvecklas!

 

För dig som även tränar styrketräning emellanåt:

 

Beställ här!

Alla produkter i sortimentet:

Vid köp av 1 bok tillkommer frakt med 45:-.
Vid köp av fler (valfria) böcker, FRI FRAKT!

295:-/st

295:-/st

Räcker i 3 månader, 182 sid A5-storlek.

195:-/st

195:-/st

Räcker till 50 st träningspass, 116 sid A5-storlek.

295:-/st

295:-/st

Räcker i 3 månader, 182 sid A5-storlek.

195:-/st

195:-/st

Räcker till 94 st träningspass, 116 sid A5-storlek.

195:-/st

195:-/st

Räcker i 12 veckor, 116 sid A5-storlek.

195:-/st

195:-/st

Räcker i 12 veckor, 118 sid A5-storlek.