AKTIVITETSDAGBOK
– För en aktiv vardag

Boken för dig som gillar många olika typer av träning eller för dig som är nybörjare och som vill komma igång och motiveras till mer rörelse. Planera i förväg eller skriv ner efter hand. Målet är att få en hälsosammare och mer aktiv vardag.

Hur du använder boken:

Att registrera och planera din träning är inte bara roligt, utvecklande och lärorikt utan också väldigt viktigt när det gäller att få in bra rutiner i vardagen. Hur ser veckan ut, när finns det tid till träning och vilka träningsmål har du utefter veckans förutsättningar? Genom att planera och ha realistiska mål så skapar du bra förutsättningar för att lyckas.

Den här boken passar alla, både dig som redan är aktiv och träningsvan och som vill kunna planera, sätta mål, summera och utvärdera din vecka och den passar även dig som är helt ny på träning och som vill komma igång och motiveras till att få en mer aktiv vardag.

Du kan använda boken olika beroende på hur detaljerad du vill vara och vad som motiverar dig. Har du en vilodag eller kanske bara inte hann träna som du planerat, kan du även skriva ner orsaken till detta. Snart ser du ett mönster på om du är stressad, har för stora förväntningar eller satt för höga mål på antal genomförbara pass. Realistiska mål är viktigt!

Eftersom det är viktigt att stanna upp och reflektera över hur det går så får du efter varje 2-veckors-period möjlighet att göra en större sammanställning. Fyll i dina tankar om kost, stress, sömn och hur det har gått med träning och vardagsmotion. Skriv även ner vad du är mest nöjd med. Det är så lätt att fokuserar på saker du misslyckats med istället för att fokusera på det du gjort riktigt bra!

Utmana dig själv att göra nästföljande veckor ännu bättre!

 

PASSAR TILL…

Den här boken passar alla, både dig som redan är aktiv och som vill kunna planera, summera och utvärdera din träningsveckn. Den passar även dig som är nybörjare och som vill komma igång och motiveras till att få en mer aktiv och hälsosammare vardag.

 

  •  Vardagsmotion är egentligen viktigare för din hälsa på lång sikt än att gå till gymmet ett par gånger i veckan.

 

 

JAG ANVÄNDER BOKEN SÅ HÄR…

Aktivitetsdagboken använder jag periodvis då jag inte har något styrkeprogram att följa utan vill träna många olika saker. Ibland är det väldigt skönt att bara träna det man tycker är roligt och därmed kan vara lite mer spontan.

Jag sätter mål med veckan för att motivera mig till träning och hur många pass det blir beror väldigt mycket på hur veckan ser ut och hur många aktiviteter familjen har.

Oavsett hur många pass det blir så försöker jag alltid få till min vardagsmotion. Jag har skapat ett behov att få röra på mig och det är jag tacksam för.

Läs mer

 

se exempel från boken som nybörjare

 

Beställ nu!