KOST & AKTIVITETSDAGBOK

– För din mat, träning & vardagsmotion  

 

En hälsosam livsstil med bra mat och träning händer sällan bara av sig själv. Det krävs oftast noggrann planering och hård disciplin. Om du varje vecka gör en plan för vilka dagar du ska träna, vilka dagar du ska vila, vad du ska äta för att få i dig tillräckligt mycket energi och samtidigt reflekterar över dagsformen, då skapar du bra förutsättningar för att lyckas och kommer garanterat få ett bättre resultat.

 

 

Är du en person som älskar att känna hög puls, älskar att känna svetten rinna och vill träna mycket konditionsinriktad träning såsom löpning, cykling, skidåkning m.m så är det ännu viktigare med planeringen. Den här typen av träning sliter mer på kroppen och kräver längre återhämtning än om du t.ex tränar styrketräning och för att fortsätta utvecklas är det såklart viktigt att lyssna på kroppen, variera din träning och ge kroppen rätt förutsättningar till att prestera.

I den här boken planerar du och skriver ner vecka efter vecka dina aktiviteter och pass. Anteckna din puls, tid, distans m.m och samtidigt gör en reflektion. Hur kändes passet, har du ont någonstans, är det något du ska träna extra på osv. Att kunna gå tillbaka flera veckor/månader och se vilka övningar och pass du tränat, gör att du lättare får en överblick om det skulle vara så att du t.ex blir skadad. Eller för att se framstegen om det är något du behöver träna mer på. Efter var sjunde dag har du möjlighet att göra en summering av dina tider, distanser, avvikande måltider och tankar om veckan. 

Om boken:

Den här Kost & Aktivitetsdagboken räcker i 3 månader och kommer göra det enklare för dig att planera dina dagar och samtidigt är det lagom tid för att du ska hinna se en utveckling och få in nya bra vanor. Använd boken till att verkligen fokusera på kosten, träningen och vardagsmotionen under den här perioden. Planera vad du ska äta och vad du ska träna respektive dag och sätt realistiska mål. Mät framstegen, gläds över hur du utvecklas och beröm dig själv på vägen. Du har en plan, nu är det bara att följa den!

Kost & Aktivitetsdagboken räcker i sammanlagt 3 månader (182 sidor i A5 storlek). Spiralbindning samt skyddande plastomslag.

 

Passar dig som…

  • Tränar mestadels konditionsinriktad eller någon annan typ av aktivitet!
    Som t.ex löpning, cykling, skidåkning alt. grupp-/hemmaträning, funktionell träning, yoga m.m.

  • Vill få en tydlig överblick! 
    Som vill hålla koll på dina tider, distanser, pulser för dina olika aktiviteter och samtidigt summera och se din träningsutveckling.

  • Vill göra en fokuserad satsning under 3 månader!
    Som vill hinna se en förändring och få en kontinuitet i din träning.

  • Vill skapa en medvetenhet om vad du äter!
    Som vill lära dig att göra bra val i livet och hitta en livsstil som håller i många år framöver.

  • Ibland även kör styrketräning/annan typ av träning!
    Men där fokuset ändå ligger på konditionsinriktad/varierad träning.

  • Vill kunna planera veckan för att spara mer tid i vardagen!
    Som vill kunna sätta mål, planera veckan, reflektera och summera vad som varit bra och mindre bra.

  • Vill kunna följa din utveckling!
    Som vill se hur kosten och dagsformen påverkar ditt resultat/din ork/din motivation.

  • Jobbar med hälsa & friskvård, löpargrupper m.fl! 
    Som vill ha ett bra verktyg att arbeta med tillsammans med dina klienter.

Kost & Aktivitetsdagboken…

 

 

 

Exempel från Kost & Aktivitetsdagboken

 

Mät dina framsteg och se tydligt hur du utvecklas!

 

Beställ här!

 

Alla produkter i sortimentet:

Vid köp av 1 bok tillkommer frakt med 45:-.
Vid köp av fler (valfria) böcker, FRI FRAKT!

295:-/st

295:-/st

Räcker i 3 månader, 182 sid A5-storlek.

195:-/st

195:-/st

Räcker till 50 st träningspass, 116 sid A5-storlek.

295:-/st

295:-/st

Räcker i 3 månader, 182 sid A5-storlek.

195:-/st

195:-/st

Räcker till 94 st träningspass, 116 sid A5-storlek.

195:-/st

195:-/st

Räcker i 12 veckor, 116 sid A5-storlek.

195:-/st

195:-/st

Räcker i 12 veckor, 118 sid A5-storlek.