EXEMPEL/FÖRSLAG från Matdagboken

Nedan visas några sidor ur Matdagboken och ett förslag på hur du kan fylla i den.
Observera att detta endast är ett exempel och en inspiration till hur du själv kan göra för att komma igång.

 

 

Skriv ner ditt mål, ditt varför och vad du behöver göra för att uppnå ditt mål.

 

 

Planera din vecka, gör medvetna val och reflektera över dagsformen.

 

 

Efter 2 veckor har du möjlighet att summera, reflektera och utvärdera.

 

 

Mät dina framsteg med jämna mellanrum för att se utvecklingen.

 

 

Hoppas att dessa exempel gett dig inspiration till att börja fylla i boken själv och att du sett vilket bra hjälpmedel den kan bli i din vardag.

Att börja planera, reflektera och göra medvetna val kommer leda till en bättre livsstil, oavsett vilka mål eller vilket utgångsläge du har och genom att börja fylla i Matdagboken så har du kommit en bra bit på väg.

Även om du inte fyller i den varje dag, året om, så kan det vara bra att ta fram den då och då för att komma i fas igen, känna dig trygg med dina val och se att om du planerar väl så är det ok att äta allt, fast inte alltid.

Lycka till!

 

tillbaka till beskrivningen

Köp boken här!