EXEMPEL, Träningsdagbok

Nedan visas några sidor ur Träningsdagboken och ett förslag på hur du kan fylla i den. Observera att detta endast är ett exempel och en inspiration till hur du själv kan göra för att komma igång.

Programmet som används som förslag heter Starting Strength och är ett väldigt bra grundläggande program och passar både nybörjare och den mer erfarna styrkelyftaren. Det finns många bra program på nätet som man kan använda sig av och just detta är hämtat från Styrkelabbet, en jättebra hemsida med bra och informativa texter.

 

 

Skriv ner ditt mål, ditt varför och vad du behöver göra för att uppnå ditt mål.

Planera och skriv ner ditt program i minst 6 veckor.  Kom på ett själv eller utgå från något som redan finns färdigt och ev modifiera för att passa dina mål och förutsättningar.

Första veckan är klar om du tränat 3 pass (mån-ons & fredag), nedan följer exempel på nästkommande vecka. När du fyllt i även den så går du tillbaka till vecka 1 och fyller i nästa kolumn.


 

 

Läs mer

 

Mät dina framsteg med jämna mellanrum för att se utvecklingen.

 

 

Hoppas att dessa exempel gett dig inspiration till att börja fylla i boken själv och att du sett vilket bra hjälpmedel den kan bli i din styrketräning.

Lycka till!

 

tillbaka till beskrivningen

Köp boken här!