MATDAGBOK

– För dina medvetna val & hållbara livsstil

 

Att skriva ner vad du äter är kanske inget du vill göra hela livet, men om du under en period registrerar det du stoppar i dig, skapar det ofta en stor medvetenhet om dig själv. När du efter ett tag kan se sambanden mellan stress, sömn och kost så får du en bättre förståelse om varför det står still på vågen eller varför du under perioder känner dig trött, hängig eller allmänt seg.

 

 

Om du har en önskan att gå ner i vikt och göra det på ett bra och långsiktigt sätt måste du göra medvetna och planerade kostval under veckans alla dagar. För att hitta en hållbar kosthållning vid viktnedgång kan du tänka så här: Äter du fem måltider/dag blir det totalt 35 måltider/vecka. Väljer du att äta lite ”mindre bra mat” vid ca 3-4 tillfällen under veckan så hamnar du troligtvis ändå inom ramen för vad som är ok för ett kaloriunderskott och du går då ner i vikt. Samtidigt har du inte varit för sträng mot dig själv och därmed hittat en livsstil som du kan hålla i många år framöver.
 

Om boken:

I den här boken finns det inga pekpinnar utan tanken är att du själv ska bli medveten om vad du äter och göra medvetna val utefter dina mål och behov. Alla människor har olika förutsättningar och oavsett om du är en person som vill gå ner i vikt, gå upp i vikt eller bara få in nya hälsosamma vanor och rutiner så passar den här boken dig. Är du en person som har nått din målvikt fast du behöver hjälp med att planera och strukturera din vecka för att hinna med resten av livet, då kan du använda matdagboken som ett planeringsverktyg och du kommer spara massor av tid när du vet vilken mat som ska lagas till middag.

Använd boken vecka efter vecka, eller under perioder när du behöver fokusera lite mer på vad du äter. Planering är extremt viktigt om du vill få resultat och undvika fällor i vardagen. Fyll i boken, reflektera över vilka val du gör, mät framstegen, gläds över hur du utvecklas och beröm dig själv på vägen. Du har en plan, nu är det bara att följa den!

Matdagboken räcker i sammanlagt 12 veckor (116 sidor i A5 storlek). Spiralbindning samt skyddande plastomslag.

Passar dig som…

  • Vill skapa en medvetenhet om vad du äter!
    Som vill lära dig att göra bra val i livet och hitta en livsstil som håller i många år framöver.

  • Vill få en tydlig överblick! 
    Som vill hålla koll på dina avvikande måltider, dina mål och dina resultat.

  • Vill kunna planera veckan för att spara mer tid i vardagen! 
    Som vill kunna sätta mål, planera veckan, reflektera och summera vad som varit bra och mindre bra.

  • Vill få en aktivare vardag!
    Som vill/behöver få in mer av den viktiga vardagsmotionen i livet.

  • Vill kunna följa din utveckling!
    Som vill se hur kosten och dagsformen påverkar ditt resultat/din ork/din motivation.

  • Jobbar med hälsa & friskvård, kostrådgivare, dietister m.fl!
    Som vill ha ett bra verktyg att arbeta med tillsammans med dina klienter.

 

Matdagboken…

 

 

Exempel från Matdagboken

 

Mät dina framsteg och se tydligt hur du utvecklas!

 

Plats för dina favoriträtter

 

Beställ här!

Alla produkter i sortimentet: 

Vid köp av 1 bok tillkommer frakt med 45:-.
Vid köp av fler (valfria) böcker, FRI FRAKT!

295:-/st

295:-/st

Räcker i 3 månader, 182 sid A5-storlek.

195:-/st

195:-/st

Räcker till 50 st träningspass, 116 sid A5-storlek.

295:-/st

295:-/st

Räcker i 3 månader, 182 sid A5-storlek.

195:-/st

195:-/st

Räcker till 94 st träningspass, 116 sid A5-storlek.

195:-/st

195:-/st

Räcker i 12 veckor, 116 sid A5-storlek.

195:-/st

195:-/st

Räcker i 12 veckor, 118 sid A5-storlek.